Нетрадиційні методи оздоровлення
У фотоматеріалі представлено систему оздоровлення вихованців нашого закладу нетрадиційними формами та методами оздоровлення. Вихователі всіх вікових груп вміло впроваджують на своїх заняттях нетрадиційні підходи до системи фізкультурно-оздоровчої роботи. В структурі заняття є обов’язковими дихальні вправи, корегувальна гімнастика, використання нетрадиційного обладнання, музико-, кольоро-, дзвонотерапія, арт-терапія, футбол – гімнастика та ін. Зупинимось на основних формах та методах оздоровлення дошкільників, що використовують педагоги нашого закладу.
Корегуючі доріжки використовуються з метою запобігання плоскостопості та корекції порушень постави.
Точковий масаж дає позитивний результат у дітей, які хворіють на гострі респіраторні захворювання, а також діє профілактично.
Технологія М. Єфименка є оригінальною системою фізичного виховання дітей, розвивальний ефект якої поширюється на загальний розумовий і духовний розвиток. Рухи тіла (м’язів великих і дрібних), які є складовими різних фізичних вправ, сприяють не тільки формуванню рухових умінь і навичок, а й збереженню, зміцненню та відновленню здоров’я дошкільнят. Пропонуються не тільки ті рухи, що розвивають опорно-руховий апарат, м’язи тіла активізують кору головного мозку через центральну нервову систему, а й ті, що впливають на функції шкіри, слизову оболонку носа, дихального горла, активізують легені, м’язи серцево-судинної системи, зорові нерви, дрібні м’язи обличчя, пальців рук і ніг.
Вправи – релаксації . Звуки природи. Використовується для розслаблення, зняття емоційної та фізичної напруги, для приємного занурення у денний сон.
Кольоротерапія. Використання різних методів та прийомів кольоротерапії відновлює сили, здоров’я, гармонію почуттів. За допомогою ігор з кольором діти навчаються фантазувати, уявляти, творчо мислити, творити, вільно висловлюватись, спілкуватись.
Арт – терапія – це корекція за допомогою залучення дитини до мистецтв. Через малюнок або інший вид творчої діяльності дитина може “виплеснути” негативні та поділитися позитивними емоціями.
Вокалотерапія – це вихід негативної енергетики з внутрішнього стану. Серед любителів вокалу значно рідше зустрічаються простудні захворювання і захворювання горла. Спів корисне заняття для людей з хворими легенями: це свого роду дихальна гімнастика, що сприяє розвитку грудної клітини і вироблення навичок «правильного дихання», покращується кровообіг, нормалізується серцебиття і знижується артеріальний тиск, активізується діяльність головного мозку тощо.
Дзвонотерапія. Відомо з давніх давен, що дзвін усуває безпричинне занепокоєння, почуття страху, нервозність, безсоння, глухоту, головний біль, благочинно впливає на роботу внутрішніх органів та взагалі омолоджує організм в цілому.
Музикотерапія. Діти прослуховують спеціально підібрані музичні твори зображують вибравши певний колір вони графічно малюють музику під час повторного прослуховування, а потім обговорюють власні переживання, спогади, думки, асоціації, фантазії, що виникають у них в ході прослухування.
Міо – гімнастика розроблена та описана Роджерсом у 1917 році та складається з спеціальних комплексів вправ на певні мязи обличчя для профілактики та лікування різних порушень прикусу.
Пальчикова гімнастика дозволяє дітям поліпшувати мовлення та дрібну моторику.
Дихальна гімнастика це своєрідний ключ до прихованого життя тіла, що безпосередньо пов’язане з розумовою працездатністю людини та її емоційним станом. Так, ритмічне дихання з паузою на вдиху або видиху зумовлює періодичну зміну утримання кисню в крові, що викликає відповідну реакцію – стрімке розширення судин мозку.
Особливу радість дітям приносять заняття гуртка «Пілатес» – комплекс вправ для всього тіла, який розвиває гнучкість і рухливість. Це один з найбільш безпечних видів тренувань. Жодні інші вправи не впливають на тіло настільки м’яко, як вправи пілатесу, Одночасно зміцнюючи його. Фізіотерапевти та спортивні лікарі всього світу радять використовувати Пілатес для відновлювальної терапії навіть після травм хребта.
Ароматерапія – це метод оздоровлення, який вводиться в організм через дихальні шляхи, тобто, ми використовуємо саме збори трав для дихання через мішечки з хлопку. Використовується з метою профілактики гострих респіраторних захворювань.
Якщо дитина здорова, то й процеси виховання та навчання відбуваються продуктивно, вона здатна засвоювати нове, бути творцем свого «Я», відчувати радість життя!