У фотоматеріалі представлено систему оздоровлення вихованців нашого закладу нетрадиційними формами  та методами оздоровлення. Вихователі всіх вікових груп вміло впроваджують на своїх заняттях нетрадиційні підходи до системи фізкультурно-оздоровчої роботи. В структурі заняття є обов’язковими дихальні вправи, корегувальна гімнастика, використання нетрадиційного обладнання, музико-, кольоро-, дзвонотерапія, арт-терапія, футбол – гімнастика  та ін.  Зупинимось на основних формах  та методах оздоровлення дошкільників, що використовують педагоги нашого закладу.

Корегуючі доріжки використовуються з метою запобігання плоскостопості та корекції порушень постави.

використання корегуючих доріжоккорегуючі доріжки

корегуючі дорікикорегуючі доріжки DSC_0784DSC_0784 DSC_0785DSC_0789DSC_0788DSC_0787DSC_0786DSC_0790
Точковий масаж дає позитивний результат у дітей, які хворіють на гострі респіраторні захворювання, а також діє профілактично.
 DSC_0779DSC_0782DSC_0781DSC_0780
Технологія  М. Єфименка є оригінальною системою фізичного виховання дітей, розвивальний ефект якої поширюється на загальний розумовий і духовний розвиток. Рухи тіла (м’язів великих і дрібних), які є складовими різних фізичних вправ, сприяють не тільки формуванню рухових умінь і навичок, а й збереженню, зміцненню та відновленню здоров’я дошкільнят. Пропонуються не тільки ті рухи, що розвивають опорно-руховий апарат, м’язи тіла активізують кору головного мозку через центральну нервову систему, а й ті, що впливають на функції шкіри, слизову оболонку носа, дихального горла, активізують легені, м’язи серцево-судинної системи, зорові нерви, дрібні м’язи обличчя, пальців рук і ніг.
DSC_0830DSC_0826DSC_0823DSC_0820DSC_0808DSC_0799DSC_0797DSC_0837
Вправи – релаксації . Звуки природи. Використовується для розслаблення, зняття емоційної та фізичної напруги, для приємного занурення у денний сон.
Кольоротерапія. Використання різних методів та прийомів кольоротерапії відновлює сили, здоров’я, гармонію почуттів. За допомогою ігор з кольором діти навчаються фантазувати, уявляти, творчо мислити, творити, вільно висловлюватись, спілкуватись.

DSC_1053   DSC_1062    DSC_1063
Арт – терапія – це корекція за допомогою залучення дитини до мистецтв. Через малюнок або інший вид творчої діяльності дитина може “виплеснути” негативні та поділитися позитивними емоціями.
Вокалотерапія – це вихід негативної енергетики з внутрішнього стану. Серед любителів вокалу значно рідше зустрічаються простудні захворювання і захворювання горла. Спів корисне заняття для людей з хворими легенями: це свого роду дихальна гімнастика, що сприяє розвитку грудної клітини і вироблення навичок «правильного дихання», покращується кровообіг, нормалізується серцебиття і знижується артеріальний тиск, активізується діяльність головного мозку тощо.

DSC_1064
Дзвонотерапія. Відомо з давніх давен, що дзвін усуває безпричинне занепокоєння, почуття страху, нервозність, безсоння, глухоту, головний біль, благочинно впливає на роботу внутрішніх органів та взагалі омолоджує організм в цілому.
Музикотерапія. Діти прослуховують спеціально підібрані музичні твори зображують вибравши певний колір вони графічно малюють музику під час повторного прослуховування, а потім обговорюють власні переживання, спогади, думки, асоціації, фантазії, що виникають у них в ході прослухування.
Міо – гімнастика розроблена та описана Роджерсом у 1917 році та складається з спеціальних комплексів вправ на певні мязи обличчя для профілактики та лікування різних порушень прикусу.


Досить цікавими є поєднання казкотерапії з нетрадиційними методами зміцнення фізичного здоров’я дітей, зокрема, з фітбол – гімнастикою. Це сприяє корекції не тільки психомоторного, але і мовного, емоційного, а також загального психічного розвитку дітей дошкільного віку. Досить актуальними сьогодні є такі методи і прийоми, які сприяють максимальній активності всіх сенсорних каналів сприймання (зір, слух, дотик, нюх) і переробці отриманої інформації. Саме цим вимогам відповідає методика роботи з корекційними м’ячами, або фітболами, високу ефективність якої було визначено у процесі багаторічного застосування в роботі з дошкільниками.
Робота в осередках емоцій дозволяє дітям адекватно виявляти свої почуття, стимулює дітей до володіння своїми емоціями і почуттями, навчає їх емоційної саморегуляції, що є однією з фундаментальних рис особистості.

DSC_0885   DSC_1015   DSC_1038  DSC_1034  DSC_1014
Пальчикова гімнастика дозволяє дітям поліпшувати мовлення та дрібну моторику.

DSC_0881  DSC_0875   DSC_0876
Дихальна гімнастика це своєрідний ключ до прихованого життя тіла, що безпосередньо пов’язане з розумовою працездатністю людини та її емоційним станом. Так, ритмічне дихання з паузою на вдиху або видиху зумовлює періодичну зміну утримання кисню в крові, що викликає відповідну реакцію – стрімке розширення судин мозку.
Особливу радість дітям приносять заняття гуртка «Пілатес» – комплекс вправ для всього тіла, який розвиває гнучкість і рухливість. Це один з найбільш безпечних видів тренувань. Жодні інші вправи не впливають на тіло настільки м’яко, як вправи пілатесу, Одночасно зміцнюючи його. Фізіотерапевти та спортивні лікарі всього світу радять використовувати Пілатес для відновлювальної терапії навіть після травм хребта.

DSC_1074   DSC_1081
Ароматерапія – це метод оздоровлення, який вводиться в організм через дихальні шляхи, тобто, ми використовуємо саме збори трав для дихання через мішечки з хлопку. Використовується з метою профілактики гострих респіраторних захворювань.

DSC_0842   DSC_0843    DSC_0844
Якщо дитина здорова, то й процеси виховання та навчання відбуваються продуктивно, вона здатна засвоювати нове, бути творцем свого «Я», відчувати радість життя!